Lexus NX Forum banner

Awaria systemu AWD, włączony tryb 2WD

2 reading
124K views 41 replies 28 participants last post by  Mmillar  
#1 ·
Cześć,

Właśnie zabraliśmy nasz model NX200t AWD z 2015 roku do Tahoe na przerwę i gdy tylko napotkaliśmy trochę śniegu i najmniejszy lód, pojawił się komunikat:

"System AWD przegrzał się - przełączanie na 2WD"

Jechałem dalej w trybie 2WD aż do chaty.
Zaparkowałem samochód w garażu na noc.

Rano wyjechałem z garażu na główną drogę, temperatura wynosiła około -15 °C. Po 10 sekundach pojawił się nowy komunikat:

"Awaria systemu AWD - włączony tryb 2wd"

Potem utknęliśmy na drodze - kręciły się tylko przednie koła. Potem zaczęliśmy zsuwać się do tyłu do rowu.

Bardzo rozczarowany.:(

Dealer przyjrzał się temu po powrocie do Bay Area. Wyczyścił kody i powiedział, że przeszedł wszystkie testy. Tj. brak naprawy. Westchnienie.

Nie chcę już zabierać go w śnieg. Bezużyteczny.

Nadal współpracuję z dealerem w celu znalezienia jakiegoś rozwiązania.

R.
 
#3 ·
Właśnie napotkałem ten sam problem z moim NX200t AWD z 2015 roku zeszłej nocy. Zeszłej nocy był duży ruch na autostradzie. Kiedy prawie minąłem korek, nagle zapaliła się kontrolka silnika. Wyświetlił się komunikat o błędzie: "Usterka systemu AWD - włączony tryb 2wd". Więc zjechałem moim samochodem z autostrady i zaparkowałem go przed sklepem. Wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie. Komunikat nie zniknął. Potem jechałem nim z małą prędkością z powrotem do domu. Czułem, że coś jest nie tak z układem napędowym, skrzynią biegów lub mechanizmem różnicowym, ponieważ przyspieszenie nie działało dobrze. Nie mogłem rozpędzić go do 50 mil. Pojadę moim samochodem do dealera, żeby to sprawdził. Bardzo sfrustrowany.................
 
#9 ·
Właśnie napotkałem ten sam problem z moim NX200t AWD z 2015 roku zeszłej nocy. Zeszłej nocy był duży ruch na autostradzie. Kiedy prawie minąłem korek, nagle zapaliła się kontrolka silnika. Wyświetlił się komunikat o błędzie „Usterka systemu AWD - włączony tryb 2wd”. Więc zjechałem moim samochodem z autostrady i zaparkowałem go przed sklepem. Wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie. Komunikat nie zniknął. Potem jechałem nim z małą prędkością z powrotem do domu. Czułem, że coś jest nie tak z układem napędowym, skrzynią biegów lub mechanizmem różnicowym, ponieważ przyspieszenie nie działało dobrze. Nie mogłem rozpędzić go do 50 mil. Pojadę moim samochodem do dealera, żeby to sprawdził. Bardzo sfrustrowany.................
Cześć, czy twój problem został rozwiązany?
 
#5 ·
Awaria systemu AWD

Dlaczego te wszystkie awarie systemu AWD? Wyjeżdżałem na wizytę u lekarza, a mój Lexus z 2016 roku nie chce się uruchomić. Ten sam komunikat. Awaria systemu AWD i włączony napęd 2WD. Samochód nie chce się uruchomić. Jestem ciekaw, czy to błąd systemu spowodowany problemem niezależnym od nas. Wygląda na problem fabryczny. Ktoś jeszcze? Mam już w drodze pomoc drogową Lexusa. Uważają, że to problem z akumulatorem. Wszystko się świeci, radio działa, wszystkie światła są jasne i nie migoczą ani nie przygasają. Będę zszokowany, jeśli to będzie problem.
 
#25 ·
Awaria systemu AWD

Dlaczego te wszystkie awarie systemu AWD? Wyjeżdżałem na wizytę u lekarza, a mój Lexus z 2016 roku nie chce się uruchomić. Ten sam komunikat. Awaria systemu AWD i włączony napęd 2WD. Samochód nie chce się uruchomić. Jestem ciekaw, czy to błąd systemu spowodowany problemem niezależnym od nas. Wydaje się, że to może być problem fabryczny. Ktoś jeszcze?
Mam już w drodze pomoc drogową Lexusa. Uważają, że to problem z akumulatorem. Wszystko się świeci, radio działa, wszystkie światła są jasne i nie migoczą ani nie przygasają. Będę zszokowany, jeśli to będzie problem.
Cześć 👋🏾. Mam teraz ten problem z moim Lexusem NX 300. Musiałem dostać rozruch, bo mój samochód nie chciał się uruchomić. A kiedy nacisnąłem przycisk uruchamiania silnika, na desce rozdzielczej pojawił się ten sam komunikat ostrzegawczy. Czy dowiedziałeś się, w czym tkwił problem?
 
#6 ·
Odpowiem więc na moje własne pytanie powyżej. To była bateria. Mimo że nic nie było włączone, bateria była na tyle słaba, że nie uruchamiała samochodu. Wszystkie te komunikaty i usterki były spowodowane przez baterię. Serwis drogowy Lexusa przywiózł nową baterię i powiedział, że jest to bardzo częste w przypadku fabrycznych baterii. Myślę, że powinni coś z tym zrobić, prawda? Cieszę się, że byłem w domu, a nie w drodze.
 
#35 ·
Odpowiem więc na moje własne pytanie powyżej. To była bateria. Mimo że nic nie działało, bateria była na tyle słaba, że nie uruchamiała samochodu. Wszystkie te komunikaty i usterki były spowodowane przez akumulator. Lexus Road Service przyniósł nowy akumulator i powiedział, że jest to bardzo powszechne w przypadku fabrycznych akumulatorów. Myślę, że powinni coś z tym zrobić, prawda? Cieszę się, że byłem w domu, a nie w drodze.
Cześć, zastanawiam się, czy problem został rozwiązany po wymianie akumulatora?
Obecnie mam to samo, wymieniłem akumulator, ale mój samochód ślizga się po śniegu, więc myślę, że nadal mam ten sam problem, mimo że na desce rozdzielczej nie wyświetla się żadne ostrzeżenie.

Dzięki za podzielenie się,
 
#8 ·
Jak tylko natkniesz się na śnieg lub lód, system awd przegrzewa się i przełącza na 2wd. Całkowicie bezużyteczny na śniegu lub lodzie IMO.
Nie jestem pewien co do innych, ale często jeżdżę w terenie moim nx200, zwykle 10-15 km na raz lub więcej, i podwójna podróż w obie strony. Nigdy nie miałem problemu. To są góry o dużym kącie nachylenia, Góry Skaliste.
 
#10 ·
Mój nx200t zepsuł się, gdy zbliżałem się do domu. Silnik pokazywał usterkę AWD, wydajność silnika została zmniejszona, odwiedź dealera. Kontrolka silnika była włączona. Samochód odpalał, ale bez mocy.... Zgasł 4 razy, zanim dotarłem do domu.

Podłączyłem skaner OBD i wydaje się, że to awaria pompy paliwa. Szybko przeszukałem Google i Toyota wycofała ponad 3 miliony samochodów, w tym niektóre Lexusy NX, z powodu awarii pompy paliwa, która albo w ogóle nie uruchamiała samochodu, powodowała gaśnięcie samochodu podczas jazdy, zmniejszała moc silnika, a w przypadku jakiegokolwiek problemu pojazd wyłączał napęd na wszystkie koła. Jestem zaskoczony, że mój nx z 2016 roku nigdy nie został wycofany... Zholowałem go wczoraj do dealera Lexusa i czekam na wynik.

Dość niebezpieczne, ponieważ właśnie zjechałem z 50-kilometrowej jazdy autostradą.... w środku nocy w cholernym RPA.... Gdyby samochód zgasł, zostałbym obrabowany.... Albo zabity....

Tyle jeśli chodzi o niezawodność Lexusa.... Ale z drugiej strony nigdy nie doświadczyłem żadnego problemu z tym samochodem przez ostatnie 6 lat, prawie 150 tys. km, tylko 2 wymiany akumulatora. Z drugiej strony mój Volvo xc90 D5 z 2016 roku miał wymianę.... Alternatora, mocowania silnika, obu turbosprężarek, EGR, drążka reakcyjnego.... Lista jest tak długa... Myślę, że prawie połowa komory silnika została wymieniona w ramach gwarancji...

W każdym razie, wszyscy moi kumple z NX, uważajcie na ten problem z pompą paliwa.... Wymieniłbym ją przy następnym dużym przeglądzie....
 
#11 ·
Mój NX200t został serwisowany miesiąc temu z nowym akumulatorem i świecami zapłonowymi. W tym samym czasie wykonałem przegląd przy 95000 km. Kontrolka zapaliła się dopiero wczoraj rano. Mój samochód nadaje się do jazdy, planuję iść do dealera rano, aby rozwiązać ten problem, prosząc ich o dostarczenie nowego akumulatora na ich koszt i zapytanie, dlaczego Lexus nie wydał żadnego komunikatu technicznego dotyczącego powtarzającego się problemu dla kierowców na całym świecie. Będę informować o moich przygodach w "SALONIE".
 
#12 ·
Mój NX200t został serwisowany miesiąc temu z wymianą akumulatora i świec zapłonowych. W tym samym czasie wykonałem przegląd 95000K. Kontrolka zapaliła się dopiero wczoraj rano. Mój samochód nadaje się do jazdy, planuję iść jutro do dealera, aby to rozwiązać, uzyskując od nich nowy akumulator na ich koszt i zapytać, dlaczego Lexus nie wydał żadnego komunikatu technicznego dotyczącego powtarzającego się problemu dla kierowców na całym świecie.
Będę informować o moich przygodach w "SALONIE".
Dlaczego nikt nie stwierdził, czy dealer to naprawił i jakie były szacowane koszty?
 
#15 ·
Czy problem został rozwiązany po prostu przez odłączenie akumulatora, czy też było to tylko tymczasowe zresetowanie wskaźnika? To znaczy, czy problem pojawił się ponownie? Dlaczego proste odłączenie akumulatora miałoby rozwiązać taki problem?
 
#18 ·
Mam ten komunikat o błędzie z mojego NX200T z 2016 roku - zbadałem sprawę i rozmawiałem z dealerem. Podejrzenie dotyczyło niskiego napięcia akumulatora, więc wymieniłem go dzisiaj w lokalnym warsztacie z urządzeniem do podtrzymania pamięci. Jednak komunikaty o błędach nadal wyświetlają się na desce rozdzielczej. Czy to po prostu wymagane jest zresetowanie systemu, ponieważ do następnego przeglądu mam jeszcze daleko, więc nie chcę się tym zajmować?
 
#22 ·
Zdaję sobie sprawę, że to stary wątek, ale dzięki wskazówce dotyczącej akumulatora w tym poście udało mi się rozwiązać mój problem.

Objaw: Usterka systemu AWD - błąd włączonego trybu 2WD.
Przyczyna: Nieumyślna próba uruchomienia samochodu z odłączoną jedną cewką po wymianie świec zapłonowych.
Rozwiązanie: 1) Podłączono cewkę zapłonową. 2) Odłączono akumulator na kilka minut i podłączono go ponownie. Kod błędu zniknął.
 
#24 ·
Mam ten sam problem w moim nx200t z 2017 roku, z tym że dzisiaj jest w trybie awaryjnym. Wyświetla usterkę systemu AWD, zredukowaną moc silnika, wyłączoną kontrolę trakcji, odwiedź kody dealera i ciągły dźwięk dzwonka. Dławi się, jakby nie mógł złapać powietrza, a czarny wydech zaczął wydobywać się, gdy go po raz pierwszy uruchomiłem. Działał tak głośno, a potem poczułem uwolnienie, jakby zredukował bieg i dym zniknął. Prawie żadnej mocy ani prędkości podczas jazdy i trzęsie się na boki. Właśnie wymieniłem akumulator, miałem wymianę oleju, spuściłem nadmiar mocy z komputera, a dealer zeskanował go bez odpowiedzi. Na zewnątrz jest 70 stopni, więc nie jest to związane z pogodą. 132 tys. mil na liczniku. Czy ktoś jeszcze ma ten problem lub czy znaleziono rozwiązanie?
 
#34 ·
Mam ten sam problem w moim nx200t z 2017 roku, z tym że dzisiaj jest w trybie awaryjnym. Wyświetla Usterka systemu AWD, Zmniejszona moc silnika, Kontrola trakcji wyłączona, Odwiedź kody dealera i ciągły dźwięk dzwonka. Dławienie się jakby nie mógł złapać powietrza i czarny wydech zaczął się wydobywać, kiedy po raz pierwszy go uruchomiłem. Działał tak głośno, a potem poczułem uwolnienie, jakby zredukował bieg i dym zniknął. Prawie żadnej mocy ani prędkości podczas jazdy i trzęsie się na boki. Właśnie wymieniłem akumulator, miałem wymianę oleju, spuściłem nadmiar mocy z komputera, a dealer zeskanował go bez odpowiedzi. Na zewnątrz jest 70 stopni, więc nie jest to związane z pogodą. 132 tys. mil na liczniku. Czy ktoś jeszcze ma ten problem lub czy znaleziono rozwiązanie?
Właśnie wyszedłem z salonu z tymi samymi problemami - Wymieniają świece zapłonowe - powiedzieli, że cewki są dobre - Zobaczymy jutro.
 
#27 ·
Ten sam problem. W moim przypadku temperatura na zewnątrz spadła przed wystąpieniem problemu. Przeczytaj tutaj o bateriach, odłącz je, podłącz ponownie w ciągu dnia - problem zniknął. Zakładając, że to umierający akumulator, który reaguje na niższą temperaturę.
 
#28 ·
Miałem to samo dzisiaj rano - i to był pierwszy zimny poranek w sezonie. Okazało się, że korek wlewu paliwa nie był wystarczająco dokręcony i spowodował ciśnienie w zbiorniku paliwa, które uruchomiło kod błędu. Zanim wymienisz akumulator lub pójdziesz do serwisu, sprawdź korek wlewu paliwa. Kosztowało 85 dolarów, żeby dowiedzieć się, że korek wlewu paliwa nie był wystarczająco dokręcony. Jeżdżę od 40 lat i nigdy mi się to nie przydarzyło. Jeżdżę moim lexusem od 6 lat i to pierwszy raz.
 
#31 ·
Miałem to samo dzisiaj rano - i to był pierwszy zimny poranek w sezonie. Okazało się, że korek wlewu paliwa nie był wystarczająco dokręcony i spowodowało to ciśnienie w zbiorniku paliwa, które uruchomiło kod błędu. Zanim wymienisz akumulator lub pójdziesz do serwisu, sprawdź korek wlewu paliwa. Kosztowało mnie 85 dolarów, żeby dowiedzieć się, że korek wlewu paliwa nie był wystarczająco dokręcony. Jeżdżę od 40 lat i nigdy mi się to nie przydarzyło. Jeżdżę moim lexusem od 6 lat i to pierwszy raz.
Próbowałem tego, ale błąd powrócił.
 
#29 ·
NIE mamy fabrycznego akumulatora. To akumulator Interstate, za którym zawsze stoję. Ma mniej niż 1 rok. Ten sam błąd wystąpił, ale ODŁĄCZYŁEM akumulator - na ponad 2 godziny, ponieważ ludzie mówili, że musi się zresetować", co moim zdaniem jest bzdurą. Zrobiłem to, a błąd powrócił około 3 tygodnie później. Czy komuś udało się to rozwiązać, czy jest to pozycja objęta akcją serwisową? Aktualizacja oprogramowania? Jeśli oprogramowanie, to jakie? Dzięki wszystkim.
 
#30 ·
NIE mamy fabrycznego akumulatora. To akumulator Interstate, za którym zawsze stoję. Ma mniej niż 1 rok. Ten sam błąd wystąpił, ale ODŁĄCZYŁEM akumulator - na ponad 2 godziny, ponieważ ludzie mówili, że musi się zresetować", co moim zdaniem jest BS. Zrobiłem to i błąd powrócił około 3 tygodnie później. Czy komuś udało się to rozwiązać, czy jest to pozycja objęta akcją serwisową? Aktualizacja oprogramowania? Jeśli oprogramowanie, to jakie? Dzięki wszystkim.
Dotyczy to komunikatu o błędzie AWD..
 
#33 ·
Lexus wymienił mój pasek rozrządu. Od tego czasu ciągle otrzymuję ten komunikat o błędzie: Awaria systemu AWD, włączony napęd 2WD. Skontaktuj się z dealerem. Przeczytałem wiele wątków, dokręć korek wlewu paliwa. Wyczyść zaciski akumulatora. Sprawdź bezpieczniki. Sprawdź połączenia świec zapłonowych. Sprawdź połączenia węży, wyczyść wtryskiwacze paliwa. Wymień cztery czujniki prędkości na kołach. Wymień wtryskiwacze paliwa. Jestem prawie pewien, że domyślny komunikat o błędzie to zawsze Awaria systemu AWD, włączony napęd 2WD. Skontaktuj się z dealerem. Jeśli czytasz w Internecie, dzieje się tak od 2017 roku z Toyotami i Lexusami. Brak ostatecznego rozwiązania. Właśnie wróciłem i odebrałem samochód z Lexusa, nie pompuję więcej pieniędzy w coś, co wydaje się być psem goniącym własny ogon. Lexus chciał 5600 dolarów za wymianę wtryskiwaczy paliwa. Cztery tygodnie temu wyczyścili moje wtryskiwacze paliwa za 500 dolarów. Cztery dni później komunikat powrócił, mówią, że zapomnieli dokręcić połączenie węża, co prowadzi do niewystarczającej ilości powietrza dostającego się do spalania.
 
#37 ·
[QUOTE="gotarmor828, post: 51962, member: 8297]
Lexus wymienił mój pasek rozrządu. Od tego czasu ciągle otrzymuję ten komunikat o błędzie: Awaria systemu AWD, włączony napęd 2WD. Skontaktuj się z dealerem. Przeczytałem wiele wątków, dokręć korek wlewu paliwa. Wyczyść zaciski akumulatora. Sprawdź bezpieczniki. Sprawdź połączenia świec zapłonowych. Sprawdź połączenia węży, wyczyść wtryskiwacze paliwa. Wymień cztery czujniki prędkości na kołach. Wymień wtryskiwacze paliwa. Jestem prawie pewien, że domyślny komunikat o błędzie to zawsze Awaria systemu AWD, włączony napęd 2WD. Skontaktuj się z dealerem. Jeśli czytasz w Internecie, dzieje się to od 2017 roku z Toyotami i Lexusami. Brak ostatecznego rozwiązania. Właśnie wróciłem i odebrałem samochód z Lexusa, nie pompuję więcej pieniędzy w coś, co wydaje się być psem goniącym własny ogon. Lexus chciał 5600 dolarów za wymianę wtryskiwaczy paliwa. Cztery tygodnie temu wyczyścili moje wtryskiwacze paliwa za 500 dolarów. Cztery dni później komunikat powrócił, mówią, że zapomnieli dokręcić połączenie węża, co prowadzi do niewystarczającej ilości powietrza do spalania.
[/QUOTE]
Toyota/Lexus nie ma pojęcia, co to powoduje.
Wyczyściłem zacisk akumulatora dawno temu i problem zniknął na jeden dzień, ale powrócił.
Obecnie wlewam benzynę o najwyższej liczbie oktanowej do mojego Lexusa RX350, bez etanolu. Nie miałem jeszcze zapalonej kontrolki.
Jeśli mechanik Lexusa obwinia wtryskiwacze paliwa, wleję najlepszą benzynę, jaką mogę dostać. Od 6 tygodni bez wiadomości.
 
#41 ·
O mój Boże... to najgłupszy wątek osób niezwiązanych z samochodami, prowadzących inne osoby niezwiązane z samochodami w fałszywą króliczą norę. W pojeździe z napędem na wszystkie koła (szczególnie takim bez dobrych opon zimowych/całorocznych...jak ktoś z Bay Area jadący do Tahoe), gdy jedno z kół obraca się nienormalnie bardziej niż inne, może to sprawić, że pojazd pomyśli, że coś się zepsuło (skrzynia rozdzielcza, mechanizm różnicowy itp.) ... więc dla twojego "bezpieczeństwa" przechodzi w tryb "Reduced Engine Power" (zwany również "trybem awaryjnym"). Po zresetowaniu komputera samochód wychodzi z trybu Reduced Engine Power, aż do ponownego wystąpienia problemu. Salony samochodowe nie mogą znaleźć niczego złego w twoich samochodach, ponieważ z samochodem nic się nie dzieje. Sytuacja sama się naprawiła w twoim samochodzie, wyprowadzając się z trybu Reduced Engine Power. Powodem, dla którego resetowanie akumulatorów i odłączanie i ponowne podłączanie rzeczy wydaje się rozwiązywać twój problem, jest po prostu to, że resetujesz komputer (OBDII ECU). Tak więc najprawdopodobniej oryginalny plakat miał duże poślizgi pojedynczej opony w śniegu, co wywołało kod. Gdyby wyłączyli samochód, otworzyli drzwi, zamknęli drzwi, odczekali 10 minut (jak zresetować/wyłączyć ECU), problem by zniknął. Moja dziewczyna ma Lexusa NX200 i wyjeżdża z bardzo stromego podjazdu zbyt szybko i powoduje obracanie się jednej z opon, gdy jest uniesiona nad ziemią. To sprawia, że jej Lexus wyrzuca ten sam kod. Resetuję komputer i wszystko jest w porządku. Nauczyłem ją również, jak wyłączyć ECU na wypadek, gdyby zrobiła to ponownie. Pojazd jest w porządku.
 
#42 ·
Te same problemy. Po wymianie OBU pomp paliwa, wtryskiwaczy, wycieku oleju na czujnikach i świecach zapłonowych, to samo się stało, gdy zaparkowałem przed pracą. Akumulator został wymieniony w zeszłym roku. Działa, ale się waha. Nie odważyłbym się szybko wyjechać w ruchu ulicznym ani próbować kogoś wyprzedzić, ponieważ zachowuje się tak, jakby chciał przejść w tryb awaryjny, tak jak to miało miejsce przed wykonaniem napraw za 7 tys. dolarów.
A jak otwieranie i zamykanie drzwi resetuje komputer?? Otwieram i zamykam je za każdym razem, gdy docieram do celu i nadal występują błędy, trudny rozruch i wahania przy ponownym uruchomieniu.